Waarom Kito Electrabel niet kan redden

Column zoals verschenen in De Tijd van 26 maart 2014.

Kito, de grappige energieverspillende hond van Electrabel, is weer helemaal terug. Kito die feestjes bouwt als de kat (lees: het baasje) van huis is, en daarvoor naar hartelust allerlei energievretende toestellen aanspreekt. Onlangs werd hij de trotse papa van vijf schattige puppy’s, wat hem meteen veel oh’s en ah’s opleverde bij iedereen die hem zo al schattig vond. Mezelf incluis.
Continue reading

Rebranding, why would you?

A company’s reason to rebrand can be just anything ranging from wanting to have a fancier name or a modern look, to feeling they’d like to be a little more of this or that.  Just like x, y or z… (read competitors), they want to see to it that …. (read they want exacty the same).
These are no good reasons to rebrand.
Continue reading

Why you should stop doing marketing

We stopped doing marketing. We didn’t stop just now ; we stopped already a while ago. Because marketing the way we know it, is no longer relevant. The 4Ps are no longer a big help because they tell you to promote products to people at a set price at the places you pick. And that is what people are running away from. The same is true for the artificial split between B2B and B2C. You do not do business with businesses or consumers, do you? No, you do business with people. People with emotions and ratio.
Continue reading

Allemaal Waze-en?

Column zoals verschenen in De Tijd van 20 juni 2013

Waze - de tijd - ann gallandWaar is de tijd van de steeds fout opgeplooide Michelinkaarten die overal in de auto rondslingerden? Ik had er ontelbaar veel. Zoveel dat ik ze op een zeker ogenblik netjes moest sorteren in een bakje in de koffer van mijn auto omdat het handschoenkastje veel te klein werd.

Continue reading

#FitchTheHomeless campaign: never underestimate the power of one

Brand building, the old school way, doesn’t work anymore. As a brand, you can no longer tell others what your brand is going to be for them. People decide for themselves, take action and if they are pretty serious about the issue, they let the world know what the brand really means to them.
Continue reading

Shaping for tomorrow with Capital-E

Capital-E

Early 2013, Capital-E, a leading venture capital fund in Europe with exclusive focus on micro/nano-electronics and advanced materials, asked us to rethink their online presence.
Continue reading

A story about online versus offline marketing

Each time I am being asked to bring a story about online versus offline marketing, I actually should answer I can’t because there is not such a thing like “versus” in marketing. But I never say I can’t, because the question makes sense: many marketers are still struggling with what to do online and what to do offline.
Continue reading

De Vlaamse Sportfederatie “marketingtoolbox” website is een feit

De Vlaamse Sportfederatie (VSF) lanceert deze week haar online “marketingtoolbox”: een interactieve website die aan haar leden sportfederaties toelaat hun marketing- en communicatiestrategie eens grondig onder de loep te nemen. Met deze online marketingtool die we binnen Galland.be speciaal op maat voor de VSF hebben ontwikkeld, wil de VSF de werking binnen de sportfederatiesector strategisch versterken.
Continue reading

I like and I recommend

Gallandbe_Marketing_Jaarboek_2012“Word of mouth”: nieuw of van alle tijden?

Word of mouth is de snelste en meest persoonlijke vorm van communicatie tussen individuen. We denken aan buzz, consumer-generated content, referrals, social media, brand ambassadors en influencers. Nieuw? Integendeel, word of mouth is des mensen, zo oud als de straat, maar staat weer volop in de belangstelling doordat deze beproefde communicatievorm het ongelooflijke voordeel heeft geloofwaardig te zijn.
Continue reading

2013, het jaar van “iedereen expert”

Mad Men days are overDe wereld is veranderd, het digitale tijdperk is een feit, en er zijn uiteraard wel voldoende experten in domeinen zoals bijvoorbeeld SEO of mobile marketing, maar er is zo goed als niemand die zich expert mag noemen in de transformatie die de digitale revolutie met zich meebrengt. Daarvoor is het gegeven te nieuw.
Continue reading

contact us



Ann Galland
My office is where I am