Why you should stop doing marketing

We stopped doing marketing. We didn’t stop just now ; we stopped already a while ago. Because marketing the way we know it, is no longer relevant. The 4Ps are no longer a big help because they tell you to promote products to people at a set price at the places you pick. And that is what people are running away from. The same is true for the artificial split between B2B and B2C. You do not do business with businesses or consumers, do you? No, you do business with people. People with emotions and ratio.
Continue reading

De Vlaamse Sportfederatie “marketingtoolbox” website is een feit

De Vlaamse Sportfederatie (VSF) lanceert deze week haar online “marketingtoolbox”: een interactieve website die aan haar leden sportfederaties toelaat hun marketing- en communicatiestrategie eens grondig onder de loep te nemen. Met deze online marketingtool die we binnen Galland.be speciaal op maat voor de VSF hebben ontwikkeld, wil de VSF de werking binnen de sportfederatiesector strategisch versterken.
Continue reading

I like and I recommend

Gallandbe_Marketing_Jaarboek_2012“Word of mouth”: nieuw of van alle tijden?

Word of mouth is de snelste en meest persoonlijke vorm van communicatie tussen individuen. We denken aan buzz, consumer-generated content, referrals, social media, brand ambassadors en influencers. Nieuw? Integendeel, word of mouth is des mensen, zo oud als de straat, maar staat weer volop in de belangstelling doordat deze beproefde communicatievorm het ongelooflijke voordeel heeft geloofwaardig te zijn.
Continue reading

2013, het jaar van “iedereen expert”

Mad Men days are overDe wereld is veranderd, het digitale tijdperk is een feit, en er zijn uiteraard wel voldoende experten in domeinen zoals bijvoorbeeld SEO of mobile marketing, maar er is zo goed als niemand die zich expert mag noemen in de transformatie die de digitale revolutie met zich meebrengt. Daarvoor is het gegeven te nieuw.
Continue reading

Wishing you a great 2013!

Wishing you a great 2013

In the course of 2012, we heard quite a few CEOs and managers say they really like the idea of “listening more to customers”, of becoming more “customer-centric” and of wanting to “excel in customer intimacy.”

That’s a good start because thanks to the digital age, customers have become very powerful: they can make or break the image of your company without any effort.

What do you need to make customer-centricity work?

  • Empathy to have a good understanding of all the moments that really count to your customer
  • Imagination to give them exactly what they do not yet realize they will be wanting to die for once it becomes available.

How? Don’t talk, but listen. Really listen. Put yourself in the shoes of your customers. Involve them in everything you do to collect new insights. And turn great ideas into action.

That is why we wish you a great 2013, full of empathy and imagination!

contact us



Ann Galland
My office is where I am